Tescil İşlemleri
Ticaret sicili tescil işlemleri için gerekli belgeler ve prosedürler
İşlem Kategorileri
TESCİL İŞLEMLERİ
GERÇEK KİŞİLER
LİMİTED ŞİRKETLER
ANONİM ŞİRKETLER
KOLLEKTİF ŞİRKETLER
KOOPERATİFLER
DERNEK VAKIF VB DİĞER İŞLETMELER
YABANCI UYRUKLU ŞİRKETLER
BİRLEŞME İŞLEMLERİ
TÜR DEĞİŞTİRME İŞLEMLERİ
BÖLÜNME İŞLEMLERİ
TOPLANTI KARAR VE NİSAPLAR
DİLEKÇE VE FORMLAR
MEVZUAT
SİCİL MÜDÜRLÜĞÜ DUYURULARI
TİCARET SİCİL GAZETESİ
MERSİS
Belediye Ticari İşletmesi Yeni Kayıt
GEREKLİ EVRAKLAR
1) Belediye Meclisince, ticari işletmenin açılmasına dair alınmış noter onaylı karar (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
(Açılış kararında ticari işletmenin unvanı (..............BELEDİYESİ (işletme konusu yazılacak) İŞLETMESİ), adresi, faaliyet konusu, ayrılan sermayenin miktarı ve işletmeyi temsile kimin/kimlerin ne şekilde (münferiden veya müştereken) yetkili olduklarının gösterilmesi gerekmektedir )
2) İşletmeyi temsile yetkili kişi/kişilerin işletmenin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannameleri (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)
3) 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 71’nci maddesi uyarınca İçişleri Bakanlığı’nın izin yazısı (1 adet asıl - 1 adet fotokopi )
4) Belediyenin Dairesi Görüntüleme Belgesi ( 1 adet asıl - 1 adet fotokopi)
5) İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)
6) İşletmeye atanan yetkililerin fotoğrafları ( 2 şer adet)
7) Odaya kayıt için; Tüzel Kişilere Ait Kayıt Beyannamesi
NOT: https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.

